Heb jij de Boom NT2 Proeverij van 10 februari gemist en ben je toch benieuwd naar onze nieuwste uitgaven? Kijk dan nu de Boom NT2 Proeverij terug! Tijdens de proeverij gaven de auteurs een korte toelichting van twintig minuten bij onze nieuwste uitgaven Beren op de weg, Plein 16 en DigLin+ Op weg naar B1.
Heeft u de Boom NT2 Proeverij van 18 september gemist en bent u toch benieuwd naar onze nieuwste uitgaven? Kijk dan nu de Boom NT2 Proeverij terug! Tijdens de proeverij gaven de auteurs een korte toelichting van twintig minuten bij onze nieuwste uitgaven LINK+ (0 > A2), Wind mee (A1 > A2) en de herziene Opmaat (0 > A2).
Heb jij de Boom NT2 Proeverij gemist en ben je toch benieuwd naar onze nieuwste uitgaven? Kijk dan nu de Boom NT2 Proeverij terug! Tijdens de proeverij gaven auteurs een korte toelichting bij onze nieuwste uitgaven. Kaatje Dalderop vertelde over Ster in schrijven alfa A, Alice van Kalsbeek over Focus op cultuur, Ellis Delken en Sandy Posthumus Meyjes over NT2 Cahier Meer doen met lezen en Fros van der Maden vertelde over NT2 Cahier Mondelinge taalvaardigheid.
De spreekkaarten van Boom NT2 worden op heel veel verschillende plekken op verschillende manieren ingezet als taalondersteuning. In taalcafés, taalhuizen, ontmoetingsplekken. Mariëlle van Rooij medeontwikkelaar van de spreekkaarten en taalconsulente bij Taal Doet Meer vertelt over haar ervaring met de spreekkaarten, die zeer gewild en effectief blijken bij de cursist.
Praktijkgericht leren was altijd al belangrijk en krijgt in de nieuwe Wet inburgering een nog grotere rol. Ook bij de kwaliteitsinspectie van Blik op Werk wordt de taalaanbieder nu nog uitgebreider beoordeeld op praktijkgericht leren. Met LINK bent u hier goed op voorbereid. Lees het volledige artikel.
Er zijn verschillen tussen leerders in (taal)achtergrond en vooropleiding. Er zijn ook verschillen in leerstijl en in de mate waarop iemand gericht is op vorm of juist op communicatie. Dus de ene leerder heeft meer behoefte aan extra uitleg of verdieping dan de ander, maar het is voor alle leerders belangrijk om het antwoord te kunnen vinden op een grammaticale vraag.