Account & gegevens
Account
Volg deze stappen om een account aan te maken voor Boom NT2:
- Klik in de rechterbovenhoek op de knop inloggen.
- Vul je e-mailadres in bij 'Nieuw bij Boom?'
- Kies een particulier of een zakelijk account.
- Vul je voornaam, achternaam in.
- Kies een wachtwoord en vul dat in.
- Vul ter controle nogmaals dit wachtwoord in.
- Klik op 'Account aanmaken'.
Je account is nu aangemaakt, en je bent direct ingelogd op www.nt2.nl. Met dezelfde inloggegevens kun je ook toegang krijgen tot NT2 School en NT2 Docent.
Een zakelijk of onderwijsaccount is speciaal bedoeld voor docenten, instellingen en taalscholen, die gebruik willen maken van aanvullende diensten en voordelen bij Boom NT2. Met een zakelijk of onderwijsaccount kun je namelijk lesmateriaal aanvragen of bestellen op factuur.
Een zakelijk account of onderwijsaccount heb je nodig voor beoordelings- en gebruikersexemplaren.
Heb je nog geen account bij Boom NT2? Maak dan eenvoudig een nieuw account aan en kies tijdens het proces voor de optie 'Zakelijk account'.
Ben je docent en wil je een docentaanvraag indienen, maar heb je al een particulier account? Ga naar het lesmateriaal dat je wilt aanvragen en klik op 'Aanvragen'. Je wordt gevraagd om eerst een zakelijk account aan te maken.
Heb je een particulier account, maar wil je als zakelijke klant op factuur bestellen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen je graag verder.
Met een account NT2 Docent Basis kun je geen beoordelings- en gebruikersexemplaren aanvragen. Hiervoor heb je een zakelijk account of onderwijsaccount nodig.
Volg deze stappen om je aan te melden bij NT2 Docent:
- Ga naar nt2.nl/docent en log in met je bestaande Boom NT2-account. Heb je nog geen account? Maak er dan eerst een aan.
- Klik op de homepage van NT2 Docent op 'Meld je aan als NT2 Docent Basis'.
- Vul de korte vragenlijst in. Om gebruik te maken van de diensten voor docenten, vragen we om enkele aanvullende gegevens.
Je aanvraag wordt binnen één werkdag beoordeeld. Zodra dit is gebeurd, ontvang je een e-mail met de uitslag.
Inloggen
Volg deze stappen om in te loggen bij Boom NT2:
- Klik in de rechterbovenhoek op de knop 'Inloggen'.
- Vul je e-mailadres en wachtwoord in.
- Klik dan op de roze knop 'Inloggen'.
Heb je nog geen account? Maak dan eerst account aan.
Je bent nu ingelogd op www.nt2.nl! Je kunt met dezelfde gegevens ook inloggen op NT2 School en in NT2 Docent.
Ben je je wachtwoord vergeten? Volg deze eenvoudige stappen om een nieuw wachtwoord in te stellen:
- Klik in de rechterbovenhoek op de knop 'Inloggen'.
- Klik vervolgens op 'Nieuw wachtwoord aanvragen?'.
- Vul het e-mailadres in waarmee je altijd inlogt en klik op de roze knop 'Versturen'.
Binnen 10 minuten ontvang je een e-mail met een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Kun je de e-mail niet vinden? Controleer dan je spamfolder.
Gegevens wijzigen
Wil je je wachtwoord wijzigen? Volg deze stappen:
- Controleer of je bent ingelogd.
- Zie je in de rechterbovenhoek de roze knop 'Mijn account'? Dan ben je ingelogd.
- Zie je de roze knop 'Inloggen'? Log dan eerst in.
- Klik in de rechterbovenhoek op de roze knop 'Mijn account'.
- Klik op Accountoverzicht en vervolgens op de blauwe tekst 'Wijzigen'.
- Hier kun je je accountgegevens wijzigen. Als je je wachtwoord wil aanpassen klik op je blauwe tekst 'Wijzig'.
- In het volgende scherm kun je je wachtwoord wijzigen:
- Vul bij Huidig wachtwoord je huidige wachtwoord in.
- Vul bij Nieuw wachtwoord een nieuw, zelfgekozen wachtwoord in.
- Bevestig dit wachtwoord bij Nieuw wachtwoord bevestigen.
- Klik op 'Bevestigen'.
Je kunt vanaf nu inloggen met je nieuwe wachtwoord.
Volg deze stappen om je e-mailadres van je account te wijzigen:
- Controleer of je bent ingelogd.
- Zie je in de rechterbovenhoek de knop 'Mijn account'? Dan ben je ingelogd.
- Zie je de knop 'Inloggen'? Log dan eerst in.
- Klik op de knop 'Mijn account' in de rechterbovenhoek.
- Klik op de blauwe tekst 'Wijzigen' onder het kopje Accountoverzicht.
- Pas je e-mailadres aan naar de gewenste gegevens.
- Klik op de knop 'Bevestigen'.
Je e-mailadres is nu succesvol gewijzigd in je account. Let op, deze wijziging is niet van toepassing op reeds geplaatste bestellingen.
Volg deze stappen om je naam in je account te wijzigen:
- Controleer of je bent ingelogd.
- Zie je in de rechterbovenhoek de knop 'Mijn account'? Dan ben je ingelogd.
- Zie je de knop 'Inloggen'? Log dan eerst in.
- Klik op de knop 'Mijn account' in de rechterbovenhoek.
- Klik op de blauwe tekst 'Wijzigen' onder het kopje Accountoverzicht.
- Pas je voornaam en/of achternaam aan naar de gewenste gegevens.
- Klik op de knop 'Bevestigen'.
Je naam is nu succesvol gewijzigd in je account.
Volg deze stappen om je adres in je account te wijzigen:
- Controleer of je bent ingelogd.
- Zie je in de rechterbovenhoek de knop 'Mijn account'? Dan ben je ingelogd.
- Zie je de knop 'Inloggen'? Log dan eerst in.
- Klik op de knop 'Mijn account' in de rechterbovenhoek.
- Klik op de blauwe tekst 'Aanpassen' onder het kopje Adressen.
- Verander je adresgegevens.
- Klik op de blauwe tekst 'Wijzigen.'
Je adres is nu succesvol gewijzigd in je account. Let op, deze wijziging is niet van toepassing op reeds geplaatste bestellingen.