The most complete NT2 webshop
Free shipping within the Netherlands above € 20,-
Worldwide shipping
Sign in
Customer service
  • Support
  • Order
  • Returns
  • Teacher service
  • Contact
Shopping cart
Shopping cart
Discount
-
Shipping Costs
Free
Total price
€ 0,00
To cart
Free shipping within the Netherlands above € 20
en
    Nederlands
    English
Shop School Docent
  • Learning Dutch
    Terug naar hoofdmenu
    Adults
    See allLINKDigLin+NT2 op maatDelftse methodeNederlands-serieKlasNLStart.nlTaaltalent
    Youth
    See allDigLin+Hotel HalloPlein 16DISKSterrenreeksKIK
    Component skills
    See allGrammarReadingWritingSpeakingVocabularyJargonMathematics
    Alphabetize
    See allDigLin+SterrenreeksAlfaschriftGoedgeletterd
    NT1
    See allLanguage - reading - writingDigital literacyMathematicsWell-being and work
    Exams
    Terug naar hoofdmenu
    Inburgeringsexamen buitenland (A1)
    Naar Nederland
    Inburgeringsexamen (A2)
    See allLanguage (A2)KNMMAP/ONAPortfolio
    Staatsexamen NT2 (B1)
    See allLanguage (B1)KNMMAP/ONAPortfolio
    Staatsexamen NT2 (B2)
    See allLanguage (B2)KNMMAP/ONAPortfolio
    Docentmateriaal
    Terug naar hoofdmenu
    Docentmateriaal
    See allDidacticsTeaching methodsSubscriptionsTeacher applications
    Inspiratie
    CoursesArticlesWebinarsNT2 Community
    Tests
    Terug naar hoofdmenu
    Volwassenen
    NiveautoetsenVocabulary testsNT2 Oefening
    Jeugd
    Leerlingvolgsysteem (LVS)
Ethiek van de digitale media
Back
Ethiek van de digitale media
Paperback
September 2015 | ISBN 9789089533296 | 150 pages
29,90
Add to cart

Ethiek van de digitale media

Marcel Becker | Boom
Ethiek van de digitale media
Paperback
September 2015 | ISBN 9789089533296 | 150 pages
Ordered before 21:00, delivered tomorrow within The Netherlands
29,90
Add to cart
Preview

Ethiek van de digitale media

Add to wish list
DescriptionAuthor(s)In the press
Description

Digitale media bepalen in toenemende mate de manier waarop we waarnemen, handelen en communiceren. Steeds meer worden ze een verlengstuk van ons lichaam: we strelen onze smartphones vaker dan onze geliefden. De grote invloed van digitale media roept ethische vragen op.

 

Sociale contacten verlopen sneller, maar brengt ons dat ook dichter bij elkaar? Wat betekent privacy nog nu de grenzen tussen publiek en privé vervagen? Kunst- en cultuurproducten zijn door de digitalisering breed toegankelijk, maar verrijkt dat ook de cultuur? Mensen hebben toegang tot oneindig veel informatie, maar ontwikkelen ze daardoor ook betere meningen?


Aan de hand van klassieke ethische theorieën behandelt Marcel Becker de belangrijkste thema’s: digitale vriendschap, privacy, intellectueel eigendom en de rol van internet in het publieke domein. Becker houdt een pleidooi voor de eigen verantwoordelijkheid van de mens en betoogt dat goed nadenken over ethiek van de digitale media noodzakelijk is om ons niet over te leveren aan de techniek.

 

Met een voorwoord van Bart Jacobs, hoogleraar computerbeveiliging aan de Radboud Universiteit en verbonden aan Cyber Security Raad en Bits of Freedom.

 

Ethiek van de digitale media is genomineerd voor de Socratesbeker 2016.

Author(s)
Portret Marcel Becker
Marcel Becker
Dr. Marcel Becker is universitair docent Ethiek aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hij is gespecialiseerd in toegepaste ethiek, met name bestuurlijke ethiek, bedrijfsethiek en militaire ethiek. ...
Read more
In the press

'Als we weten hóe de digitale techniek ons beïnvloedt, kunnen wijzelf ervoor zorgen dat het zich gedraagt zoals wij willen.' - Marcel Becker in Trouw.

 

Reviews 'Ethiek van de digitale media'

No reviews found for this product.
Thank you for your review.

Anderen bekeken ook

Wetenschap als beroep & Politiek als beroep

Wetenschap als beroep & Politiek als beroep

Max Weber
20,00
Add to cart
De hamsteraar

De hamsteraar

Willem Schinkel
29,90
Add to cart
Wie is er bang voor Simone de Beauvoir?

Wie is er bang voor Simone de Beauvoir?

Ruud Welten
29,90
Add to cart
Machiavelli's lef

Machiavelli's lef

Tinneke Beeckman
24,90
Add to cart

Business account

You need a business account to order this product. You are currently logged in with the email address: .


Would you like to use this email address for your business account?


Use a different email address for business account Use current email address for business account

Logo Boom uitgevers
© 2025 Koninklijke Boom uitgevers

Customer service

Support
Order
Returns
Teacher service
Contact

About Boom NT2

About us
Partners
Customized advice
Free shipping within NL above € 20
Terms and Conditions (for consumers)Terms and Conditions (for businesses)Promotional termsCookiesDisclaimerPrivacy policy