Handleidingen

Account aanmaken in NT2 School

 

 

  • Klik op ‘Account aanmaken’.

 

 

  • Vul uw voornaam, achternaam en e-mailadres in. Kijk goed of u uw e-mailadres goed hebt ingevuld! Kies vervolgens uw eigen wachtwoord en typ deze in. Vul tot slot ter controle nogmaals uw wachtwoord in. Klik op ‘Registreren en inloggen’.

 

 

  • U hebt nu succesvol een account aangemaakt en ziet onderstaand scherm:

 

Inloggen op NT2 School

 

  • Ga naar nt2school.nl.
  • Klik in de rechterbovenhoek op de blauwe knop ‘Inloggen’.

 

 

 

 

  • Vul uw e-mailadres in en klik op de blauwe knop ‘Volgende’.

 

 

 

  • Vul uw wachtwoord in en klik op de blauwe knop 'Inloggen'.

 

 

Wachtwoord vergeten

 

 

 

  • Klik vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten’.

 

 

 

  • Klik op ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten’.

 

 

 

  • Vul het e-mailadres in waarmee u altijd inlogt en klik op ‘Toezenden’

 

 

 

 

  • Er is nu een nieuw wachtwoord naar uw e-mailadres verstuurd.
  • Vul opnieuw uw e-mailadres in en klik op ‘Volgende’ om verder te gaan.

 

 

 

  • Open uw eigen e-mailaccount en kopieer het wachtwoord dat u van ons heeft ontvangen. Voer het gekopieerde wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’.

 

 

 

 

Wachtwoord wijzigen

  • Ga naar www.nt2school.nl.
  • Klik in de rechterbovenhoek op ‘Inloggen’ en log in met uw account.

 

 

  • Klik in uw account in de rechterbovenhoek op ‘Mijn account’ en daarna op ‘Accountgegevens’.

 

 

 

  • Klik vervolgens op "wijzig" onder het kopje accountgegevens

 

 

  • Klik vervolgens op "wijzig" rechts van het woord wachtwoord

 

  • Vul onder ‘Wachtwoord’ uw huidige wachtwoord in.
  • Kies nu bij ‘Nieuw wachtwoord’ een zelfgekozen wachtwoord.
  • Vul bij ‘Controle wachtwoord’ opnieuw uw zelfgekozen wachtwoord in.
  • Klik op ‘Wijzig en log in’.

 

 

U kunt vanaf nu inloggen met uw zelfgekozen wachtwoord.

 

Tip: Noteer uw wachtwoord en e-mailadres in uw boek zodat u de volgende keer makkelijk kunt inloggen!

Activatiecode activeren

  • Ga naar  www.nt2school.nl.
  • Klik in de rechterbovenhoek op ‘Inloggen’.
  • Als u al een account heeft logt u in met uw e-mailadres en wachtwoord.
  • Als u nog geen account heeft, maak dan een account aan door te klikken op ‘Account aanmaken’.

 

 

  • Klik in de zwarte menubalk op ‘Mijn Werkruimte’.
  • Klik op de knop ‘Activeer nieuw lesmateriaal’.

 

 

  • Voer de code uit uw boek (of e-mail) in het grijze veld in en klik op ‘Volgende’.
  • Klik vervolgens op ‘Bevestigen’.

 

 

  • U hebt nu uw product geactiveerd en kunt aan de slag met het materiaal!

Pop-up blokkering opheffen

Google Chrome 

  • Klik op het  icoontje rechtsboven in de adressenbalk.
  • Geef aan dat je de pop-ups van www.nt2school.nl altijd wilt toestaan en klik op Gereed,
  • Klik eenmaal op de adressenbalk, zodat het adres geselecteerd/blauw wordt. Druk vervolgens op de Enter op uw toetsenbord. DISK opent zich nu in een nieuw venster.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Internet Explorer 

  • Klik op het  icoontje rechtsboven in het scherm.
  • Kies Internetopties.

     

  • Ga naar het tabblad Privacy. Klik vervolgens op het blauwe vakje om de pop- upblokkering uit te schakelen en klik op OK.

 

 

  • U kunt ook alleen een pop-up toestaan van het adres wwnt2school.nl. Klik dan op Instellingen.
  • Vul in: www.nt2school.nl en klik op Toevoegen.
  • Sluit af door op Sluiten te klikken en vervolgens op OK.

 

  • Klik eenmaal op de adressenbalk, zodat het adres geselecteerd/blauw wordt. Druk vervolgens op de Enter op uw toetsenbord. DISK opent zich nu in een nieuw venster.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Firefox

  • Klik op het   icoontje rechtsboven in de gele balk.
  • Geef aan dat je de pop-ups van www.nt2.school.nl altijd wilt toestaan.
  • Klik eenmaal op de adressenbalk, zodat het adres geselecteerd/blauw wordt. Druk vervolgens op de Enter op uw toetsenbord. DISK opent zich nu in een nieuw venster.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Opera 

 

  • Klik op het pop-up icoontje rechtsboven in de adressenbalk links van het hartjes icoontje.
  • Geef aan dat je de pop-ups van DISK NT2School altijd wilt toestaan, door er op te klikken.
  • Klik eenmaal op de adressenbalk, zodat het adres geselecteerd/blauw wordt. Druk vervolgens op de Enter op uw toetsenbord. DISK opent zich nu in een nieuw venster.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Safari 

 

  • Klik op het tandwiel icoontje rechts boven in het scherm.
  • Geef aan dat je de pop-up wilt toestaan, door er op te klikken.
  • Klik eenmaal op de adressenbalk, zodat het adres geselecteerd/blauw wordt. Druk vervolgens op de Enter op uw toetsenbord. DISK opent zich nu in een nieuw venster.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ipad

 

Op de Ipad werkt het iets anders:

 

  • Ga naar instellingen op uw Ipad 
  • Ga naar Safari.
  • Zet de optie Blokkeer pop-ups uit.

 

 

Cache/browser geschiedenis wissen

Oplossen van laadproblemen: Cache legen

 

Wat is cache?

Cache is een opslagplaats waarin veelgebruikte data tijdelijk wordt opgeslagen om er zo sneller toegang tot mogelijk te maken. Op uw computer worden hier de tijdelijke internet bestanden mee bedoeld.

 

Waarom moet ik soms mijn cache legen?

Het komt voor dat u nog een oude versie van een pagina op een website ziet terwijl deze pagina al wel is veranderd. Het herladen (refresh) van de pagina lukt niet. De browser haalt dan de pagina uit de cache op de PC en toont dus de oude versie of blijft hangen. Door alle cache bestanden te wissen zal de website de laatste versie van de server ophalen zodat u weer de actuele informatie te zien krijgt op uw computer.

 

Op de meeste computers kun je met de volgende sneltoets je cache legen door; CTRL + F5 tegelijkertijd in te drukken.

 

Werkt dit niet?

In deze handleiding wordt per browser precies uitgelegd hoe je de cache kan legen:

  • Internet Explorer 11
  • Google Chrome
  • Firefox 3.x
  • Safari (Mac)
  • Opera

 

Internet Explorer 11

  1. Klik tools icoontje (blauw/grijze tandwieltje).
  2. Klik op Safety (Veiligheid) , deze optie is ook beschikbaar in de 'command bar'.
  3. Klik op Delete Browsing History (Browsergeschiedenis verwijderen).
  4. Selecteer Temporary internet files and Website files.
  5. Klik op Delete.

 

Google Chrome

  1. Klik bovenaan in de menubalk op het Blad Icoontje (3 streepjes).
  2. Klik op Opties (Settings).
  3. Klik onderaan de pagina op Toon geavanceerde instellingen (Show advanced settings).
  4. Klik op de knop Clear Browsing data en een nieuw klein scherm verschijnt.
  5. Kies de periode die u wilt verwijderen (of voor Alle cookies, de onderste keuze).
  6. Klik op de knop Clear browsing data (Verwijderen....).

 

Mozilla Firefox (Windows)

  1. Kies in Mozilla Firefox Tools (Extra) uit het menu.
  2. Selecteer Clear Recent History (of via de snelkoppeling CTRL+SHFT+DEL).
  3. Kies de tijdsperiode die u wil verwijderen.
  4. Kies onder de kop Details de optie Cache.
  5. Klik op de knop Clear Now (Nu wissen).

 

Mozilla Firefox 2.x (Windows)

  1. Kies in Mozilla Firefox Extra uit het bestandsmenu.
  2. Selecteer Opties.
  3. Klik onder de kop Privégegevens op de knop Nu wissen.

 

Mozilla Firefox (Mac OS)

  1. Ga naar het vervolgkeuzemenu Firefox.
  2. Selecteer Voorkeuren.
  3. Klik op het pictogram Privacy.
  4. Klik in versie 1.5 op Cache nu wissen.

          Klik in versie 1.0 naast Cache op de knop Wissen en vervolgens op OK.

          Klik in versie 2.0 op de knop Nu wissen onder de kop Privégegevens.

 

Safari

  1. Ga naar het vervolgkeuzemenu Safari.
  2. Selecteer Voorkeuren.
  3. Klik op het pictogram Beveiliging in het bovenste venster.
  4. Klik in het dialoogvenster Beveiliging op Bladwijzers.
  5. Klik op Toon cookies.
  6. Klik in het dialoogvenster Cookies op de cookies van een bepaalde website en klik vervolgens op Verwijder. Als je alle cookies wilt wissen, klik je op Verwijder alles.
  7. Klik op Gereed.

 

Opera

  1. Klik bovenaan in de menubalk op het opera menu .
  2. Kies daarna Settings > Delete private data.
  3. Klik op Detaild options om meer informatie te bekijken
  4. Vink de gewenste opties aan of uit (Delete entire Cache) en klik op de knop Delete (Verwijderen).

Leerlingen uitnodigen in NT2 School

Voordat u in de klas met DISK gaat werken, moet u eerst de leerlingen uitnodigen voor uw klas(sen). Zonder uitnodiging kunnen leerlingen niet met DISK werken.

 

  • Klik in de navigatiebalk op ‘menu’.

 

 

  • Klik vervolgens op de klas waarvoor u leerlingen wilt uitnodigen. In het voorbeeld hieronder is dat ‘Klas A’. U komt nu in de omgeving terecht waar u leerlingen kunt uitnodigen.

 

 

  • U ziet nu onderstaand scherm. Vul bij het veld ‘gegevensbestand’ de voornaam, achternaam, en emailadres van iedere leerling in.

 

 

Let op: op iedere regel mag maar één leerling komen te staan. Heeft u een leerling met een lange naam of lang e-mail adres? Het maakt niet uit dat de leerling dan op meer dan één regel komt te staan, zolang u maar de opmaak zoals hierboven aanhoudt.

 

  • Laat het vinkje bij de optie ‘E-mail versturen’ aanstaan. Uw leerlingen ontvangen dan op het  emailadres waarmee u ze uitnodigt hun wachtwoord om mee in te kunnen loggen binnen NT2 SCHOOL.

  • Klik tot slot op het blauwe balkje ‘Deelnemers Uitnodigen’ om de leerlingen voor uw klas uit te nodigen. Als het uitnodigen is voltooid ziet u onderstaand scherm:

 

 

Bij ‘Resultaat’ ziet u of het uitnodigen gelukt is. Wanneer er in groene letters ‘Aangemaakt’ staat betekent dit dat de leerling nog geen account in NT2 SCHOOL had maar dat dit bij dezen is aangemaakt. De groene tekst ‘Ingeschreven’ betekent dat de leerling succesvol voor de klas is uitgenodigd. Wanneer het uitnodigen niet is gelukt dan krijgt u onderstaande melding:

 

 

U heeft dan waarschijnlijk ergens een foutje gemaakt (geen spatie tussen de namen of niet alle gegevens op één rij). Wij raden u aan om terug te gaan naar het vorige scherm en de leerling opnieuw uit te nodigen volgens de juiste regels.

 

  • Noteer de gegevens van de leerlingen. Dit doet u in het Excel bestand met de licentiecodes dat u van uw schoolbeheerder heeft ontvangen. Hier staan kolommen waar u de namen en e-mailadressen van de leerlingen kunt invullen. Het e-mailadres van de leerling is tevens de gebruikersnaam waarmee de leerling kan inloggen.

 

Let op: vul deze kolommen altijd in! Op die manier heeft u altijd de juiste gebruikersnaam van de leerling bij de hand. Dit voorkomt inlogproblemen in de toekomst.

 

Alternatieve route:

 

Heeft u leerlingen in uw klas met beperkte computervaardigheden, of geen eigen emailadres? U kunt er dan voor kiezen om zelf accounts voor de leerlingen aan te maken:

 

 

 

  • Klik op ‘Account aanmaken’.

 

  • Vul de voornaam, achternaam en emailadres van de leerling in. U kunt hier ook een niet bestaand emailadres invoeren, zoals  leerlingA@disk.nl. Kies vervolgens een wachtwoord en vul dat in. Vul tot slot ter controle nogmaals het wachtwoord in. Klik op ‘Registreren en inloggen’.

 

  • Noteer de gegevens van de leerlingen. Van uw schoolbeheerder heeft u een Excel bestand ontvangen met daarin alle licentiecodes voor de leerlingen. Naast de kolom met licenties vindt u een kolom voor de namen van de leerlingen. Daarnaast staat een kolom voor de emailadressen van de leerlingen. Het emailadres van de leerling is tevens de gebruikersnaam waarmee de leerling kan inloggen. Vul het Excel bestand aan met een kolom wachtwoorden en noteer hier de wachtwoorden van de leerlingen. Deze heeft u immers zelf gekozen tijdens het aanmaken van een account.

  • Nodig de leerling uit voor uw klas (zie hierboven voor uitleg).

Leerlingen verwijderen in NT2 School

Naast leerlingen uitnodigen, kunt u ook leerlingen verwijderen uit klassen. Dit is handig wanneer u per ongeluk een leerling dubbel heeft uitgenodigd, of wanneer een leerling van school gaat.

 

  • Klik in de navigatiebalk op ‘menu’.

 

 

  • Klik vervolgens op de klas waarvoor u leerlingen wilt verwijderen. In het voorbeeld hieronder is dat voor ‘Klas A’.

 

 

  • Klik vervolgens in het linker menu op ‘Leerlingen verwijderen’.

 

 

  • U ziet nu een lijst met alle leerlingen die u hebt uitgenodigd voor de klas. Vink onder het kopje ‘Verwijderen’ de leerling aan die u wilt verwijderen. Klik vervolgens op het blauwe knopje ‘Verwijderen’. De leerling is nu uit de klas verwijderd. Wanneer u DISK opent via de klas waaruit u de leerlingen hebt verwijderd, dan verdwijnen de leerlingen ook automatisch uit het voortgangsoverzicht in DISK.

 

Verschil tussen inloggegevens en activatiecodes NT2 School

Wat is het verschil tussen uw inloggegevens en uw activatiecode?

 

 

Hoe ontvangt u uw inloggegevens?

 

Er zijn twee manieren om uw inloggegevens te ontvangen.

 

 

 

  • Nu komt u in het onderstaande scherm. Klik hier op ‘Account aanmaken’ en volg de stappen.

 

 

  • Als u door Uitgeverij Boom bent uitgenodigd voor een klas, dan heeft u een email ontvangen met uw inloggegevens (gebruikersnaam en wachtwoord).

 

 

Hoe logt u in met uw inloggegevens?

 

  • Om in te loggen gaat u naar onze website  www.nt2school.nl. Klik rechtsboven op de blauwe knop ‘inloggen’. U wordt nu gevraagd om uw gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Volg deze stappen om in te loggen.

 

 

Hoe ontvangt u de activatiecode?

 

Er zijn twee manieren om uw activatiecode te ontvangen.

 

  1. U heeft een order geplaatst via onze website  www.nt2.nl voor een digitaal product. Nadat uw order is geplaatst ontvangt u een mail ter bevestiging van de order en de betaling. Zodra we de order hebben verwerkt ontvangt u nog een email met daarin de activatiecode.

 

  1. Uw collega heeft een bestelling geplaatst en daarom de activatiecodes ontvangen. Uw collega verspreidt vervolgens de codes.

 

 

 

Een activatiecode bestaat uit een combinatie van acht letters en cijfers. De code is hoofdlettergevoelig.De code kan maar één keer, in één account, geactiveerd worden.

 

Tip: Om fouten te voorkomen raden we aan de code vanuit de email te kopiëren en te plakken.

 

Hoe gebruikt u de activatiecode?

 

  • Om uw activatiecode te gebruiken, moet u eerst inloggen in uw account.

 

  • Als u bent ingelogd, klikt u op ‘Activeer nieuw lesmateriaal’.

 

 

  • Nu komt u in het onderstaande scherm terecht.

 

 

  • Typ of plak uw code in het vak naast activatiecode. Klik vervolgens op ‘Volgende’ en daarna op ‘Bevestig’ om het lesmateriaal te activeren.

 

U heeft nu uw lesmateriaal geactiveerd. Nu bent u klaar om met het materiaal te werken. 

Contact
Staat uw antwoord er niet tussen?
Ons klantenserviceteam helpt u graag verder.
U kunt ons ook mailen via: