Annuleren & Retourneren

Ik wil mijn bestelling annuleren

Hebt u een bestelling geplaatst en wilt u die annuleren? Neemt u dan direct telefonisch contact op met onze klantenservice: 020 5200 126. 

Ik wil mijn bestelling retourneren

Voor een snelle en correcte afhandeling van uw retouraanvraag, verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice via nt2@boomamsterdam.nl of +31 (0) 20 520 0126.

 

Een retourzending dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:
- U kunt een artikel retour sturen binnen 14 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling. Als u meerdere artikelen in één keer hebt besteld, kunt u deze retourneren tot 14 dagen nadat u het laatste artikel heeft ontvangen;
- U kunt het artikel binnen deze termijn direct retoursturen, maar u kunt ons ook binnen de genoemde termijn op de hoogte stellen van het feit dat u de overeenkomst wil herroepen. U kunt dit doen door binnen de herroepingstermijn het modelformulier voor herroeping aan ons te sturen, maar bent hiertoe niet verplicht. Nadat u op deze manier een retour heeft aangemeld, heeft u nogmaals 14 dagen om de producten terug te sturen.
- Het artikel dient indien redelijkerwijs mogelijk in de originele staat en in de originele verpakking teruggestuurd te worden. Indien u het artikel beschadigd retourneert, zullen wij de kosten hiervoor aan u doorberekenen, indien de waardevermindering is ontstaan doordat u te ver bent gegaan in de beoordeling van het product. Wij adviseren u daarom om de geleverde toebehoren bij uw bestelling te bewaren;

- U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 

Indien u direct, zonder aanmelding de producten terug stuurt, vragen wij u om de volgende procedure te volgen:
- Download hier ons retourformulier.
- Stuur een compleet ingevuld retourformulier mee met de retourzending.
- Indien mogelijk, willen we u vragen de pakbon of de (kopie) factuur mee te sturen.
- Stuur de retourzending op naar het op het retourformulier aangegeven retouradres. 
- Download hier de adressticker voor de retourzending. 

 

De verzendkosten van het retourneren worden niet vergoed. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraagt u daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

 

Als u de bestelling al hebt betaald, dan wordt het betaalde bedrag teruggestort. Als u nog niet hebt betaald, dan komt de betalingsverplichting te vervallen. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending wordt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het moment dat u de overeenkomst heeft herroepen terugbetaald. Wij betalen met hetzelfde betaalmiddel terug als waarmee u heeft betaald.

 

Uitzonderingen herroepingsrecht:

- Digitale producten kunnen niet geannuleerd of geretourneerd worden. Bij het bestellen van een digitaal product ziet u af van uw herroepingsrecht.
- Artikelen voorzien van een unieke toegangscode voor een online product kunnen niet geretourneerd worden. Bij het bestellen van een digitaal product ziet u af van uw herroepingsrecht.

Ik heb een bestelling geretourneerd maar heb nog geen geld ontvangen

Zodra wij uw retour in goede orde hebben ontvangen streven wij ernaar om binnen 2 weken uw geld terug te storten. Mocht u uw aankoopbedrag na 2 weken nog niet hebben ontvangen, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij raden u aan om uw ordernummer bij de hand te houden zodat wij u sneller kunnen helpen. 

Ik heb een beschadigd of defect product ontvangen

Wij streven ernaar al onze producten in de originele staat te versturen. Het kan helaas gebeuren dat tijdens het inpakken of versturen van de post een product beschadigd raakt. Mocht dit het geval zijn neemt u dan contact op met onze klantenservice.

Contact
Staat uw antwoord er niet tussen?
Ons klantenserviceteam helpt u graag verder.
U kunt ons ook mailen via: