Agenda

Op vrijdag 2 november 2018 organiseert Levende Talen de 35e Landelijke studiedag van Levende Talen in Utrecht. Het thema is dit jaar Taal in Beeld.

Hoe maak je goede en effectieve keuzes bij het aanbieden van grammatica? Wat leg je uit aan wie en hoe doe je dat? 

Geeft u les aan een (grote) groep volwassen cursisten? Zijn ze op verschillende niveaus aan het werk? Wilt u graag weten hoe u uw les in zo'n heterogene groep het best organiseert? Kom dan naar de training over differentiëren!

Op woensdagmiddag 7 november 2018 organiseert Boom NT2 de workshop Woordenschatverwerving voor anderstalige kinderen voor docenten in het primair onderwijs. Deelname aan deze bijeenkomst is gratis, wees er snel bij!

Het DRONGO talenfestival gaat weer van start op vrijdag 9 en zaterdag 10 november 2018! Je kunt vanaf nu reserveren voor deelname aan dit jaarlijkse evenement waar de gehele taalsector bijeenkomt. Dit jaar is het festival te gast bij de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Op vrijdag 9 november 2018 organiseert Boom NT2 Academie een DISK-bijeenkomst voor gebruikers van de methode.

Het DRONGO talenfestival gaat weer van start op  vrijdag 9 en zaterdag 10 november 2018! Je kunt vanaf nu reserveren voor deelname aan dit jaarlijkse evenement waar de gehele taalsector bijeenkomt. Dit jaar is het festival te gast bij de Radboud Universiteit in Nijmegen.

Uitspraak is een ondergewaardeerd aspect van het leren van het Nederlands. Dat is jammer, want het is heel motiverend om aan uitspraak te werken gezien cursisten het geleerde al snel kunnen toepassen in hun spreken. Uitspraakonderwijs, zo blijkt uit het onderzoek, heeft namelijk wel degelijk effect.

Op vrijdag 16 en zaterdag 17 november 2018 vindt in de Vrije Universiteit Brussel de volgende HSN-conferentie plaats.

Op vrijdag 16 en zaterdag 17 november 2018 vindt in de Vrije Universiteit Brussel de volgende HSN-conferentie plaats.

Voor NT2-leerders is praten met Nederlanders essentieel. Dat is toch het doel van de lessen: communicatie. Helaas is het vaak zo dat ze alleen in de les Nederlands spreken. Hoe kunnen wij ze motiveren om te gaan spreken buiten de les?