Training werken met DISK

Training werken met DISK

Tijdens de training 'Werken met DISK' wordt u wegwijs gemaakt in de mogelijkheden in het werken met DISK, zodat u goed voorbereid kunt starten met deze veelzijdige methode.

Wat kunt u verwachten?

DISK is een volledig digitale, communicatieve en taakgerichte methode Nederlands voor anderstalige leerlingen in internationale schakelklassen (ISK). Bijzonder aan DISK is de mogelijkheid voor de docent om het leertraject op iedere leerling persoonlijk af te stemmen. De docent kan het lesmateriaal aan de hand van vier criteria op maat maken: niveau, samenstelling, thema en leerlijn.

 

Tijdens de training 'Werken met DISK' komen de volgende onderwerpen aan bod:

 

  • Hoe is DISK opgebouwd?
  • Hoe kan ik differentiëren met DISK?
  • Hoe beoordeel ik de prestaties van mijn leerlingen?
  • Hoe organiseer ik DISK op school?

 

Na het volgen van de training 'Werken met DISK' bent u een ware DISK-kenner en kunt u zelf aan de slag met deze veelzijdige methode. Ontdek welke manier van werken het beste past bij u en uw leerlingen!

Praktische informatie

  • Woensdag 13 september 2017
  • Open inschrijving
  • €99,- excl. BTW per deelnemer
  • Tijden: 14.00u - 16.00u (totaal 2 uur)

 

Aanmelden

 

Locatie

Boom uitgevers Amsterdam, Prinsengracht 747 - 751, 1017 JX Amsterdam

 

Materiaal

Tijdens de training en presentaties is er de mogelijkheid om het extra materiaal bij DISK in te kijken, zoals het Werkboek DISK Taken en het ISK Portfolio. Daarnaast krijgen deelnemers een aantal handleidingen en documenten ter ondersteuning bij het werken met DISK. Na afloop krijgt u een exemplaar van het ISK Portfolio mee.

 

Trainer

De training wordt gegeven door Tessa Boff Tonella. Tessa heeft jaren ervaring in het geven van empowerment- en loopbaantrainingen aan allochtone groepen, en geeft al enkele jaren presentaties en trainingen op locatie over DISK. Tessa heeft regelmatig contact met scholen om input te ontvangen over gebruikerservaringen. Sinds de start van DISK is zij nauw betrokken bij de doorontwikkeling van de methode.