Free shipping within the Netherlands above € 20,-
The most complete NT2 webshop
Worldwide shipping

Aan de slag in uw bibliotheek

Wij leggen in het kort uit welke vijf stappen u moet zetten, zodat uw (online) taalhuisbezoekers aan de slag kunnen met de online programma’s voor Nederlandse taal en inburgering.

Stap 1: Aanmelden bij de KB

U heeft zich aangemeld bij de Koninklijke bibliotheek om gebruik te maken van het online pakket van Boom voor het leren van de Nederlandse taal en voorbereiding op de inburgering. Heeft u interesse om het pakket aan te bieden in uw taalhuis? Neem dan contact op met Maaike Toonen: maaike.toonen@kb.nl of Stephanie Verhagen stephanie.verhagen@kb.nl.

 

Stap 2: Zorgen voor vindbaarheid van het aanbod op uw website

U heeft op de website van uw bibliotheek, of specifieker uw taalhuis, informatie over de online programma’s geplaatst, zodat anderstaligen op de hoogte zijn van het aanbod. Daarnaast zien anderstaligen op uw website hoe ze op een laagdrempelige manier contact met u kunnen opnemen, bijvoorbeeld via een telefoonnummer, e-mailadres of chat. Voor tips voor het vergroten van de vindbaarheid van het aanbod voor anderstaligen op uw website klik hier. Zorg ervoor dat u een e-mailadres of telefoonnummer heeft van de geïnteresseerde leerder om de activatiecode te kunnen verstrekken.

 

Stap 3: Licentiecodes aanvragen bij de KB

U heeft een aantal (online) bezoekers van de bibliotheek die graag met de programma’s aan de slag willen. U vraagt bij de KB voor deze anderstaligen activatiecodes aan. Iedere licentiecode geeft toegang tot het volledige pakket van de programma’s voor taal en inburgering. 

 

Stap 4: Activatiecode en korte handleiding mailen naar de nieuwe leerder

Als u een activatiecode heeft ontvangen van de KB kunt u deze naar de anderstalige mailen samen met de gebruikershandleiding. In de bibliotheek kunt zelf de leerder op weg helpen. Mocht dat niet mogelijk zijn dan kunt u de handleiding mailen of telefonisch begeleiden. Een voorbeeldmail met gebruikershandleiding vind u hier.

 

Stap 5: Kan de nieuwe leerder aan de slag?

Als het goed is, heeft de anderstalige met behulp van de handleiding, een begeleider of een bibliotheekmedewerker een persoonlijk account aangemaakt in NT2 School, het platform van Boom NT2. Hij heeft de activatiecode ingevuld in zijn NT2 School account om de online programma’s te activeren. Hij heeft nu toegang tot de programma’s en kan aan de slag. Hoewel het maar een paar stappen zijn, kunnen dit toch lastige stappen zijn om te zetten. Maak kenbaar bij wie de leerder terecht kan met vragen. Heeft u zelf vragen? Neem dan contact op met de NT2 klantenservice via nt2@boom.nl of bel 020 5200 126.