Agenda

Boom NT2 organiseert Docentenmiddag
LET OP: Er is helaas geen plek meer!

Op woensdag 24 januari 2018 heten wij docenten NT2 van harte welkom op onze Boom NT2 Docentenmiddag in Amsterdam. De middag staat in het teken van onder andere interessante lezingen, een auteurscafé en onze nieuwste NT2-methode, LINK.

Hoe motiveer ik verplichte inburgeraars? Wat moet ik doen als iemand steeds te laat komt? Hoe kan ik me wat assertiever opstellen tegenover cursisten, collega's en vrijwilligers? Wat vraag ik in een voortgangsgesprek? Docenten NT2 kennen deze vragen maar al te goed. Ze komen voort uit de dagelijkse lespraktijk.

Training Creatief schrijven
Leer uw cursisten te motiveren tot schrijven

Begeleiden bij taalontwikkeling vraagt om inspelen, vernieuwen, uitdagen en samenwerken. Van u als docent wordt de creatieve vaardigheid verwacht om elke keer weer cursisten te inspireren. Tijdens de training 'Creatief Schrijven' maakt u kennis met eenvoudige, verrassende en creatieve schrijfoefeningen waarmee uw cursisten spelenderwijs hun woordenschat kunnen uitbreiden en succeservaringen opdoen.

Geeft u les aan een (grote) groep volwassen cursisten? Zijn ze op verschillende niveaus aan het werk? Wilt u graag weten hoe u uw les in zo'n heterogene groep het best organiseert? Kom dan naar de training over differentiëren!

Hoe motiveer ik verplichte inburgeraars? Wat moet ik doen als iemand steeds te laat komt? Hoe kan ik me wat assertiever opstellen tegenover cursisten, collega's en vrijwilligers? Wat vraag ik in een voortgangsgesprek? Docenten NT2 kennen deze vragen maar al te goed. Ze komen voort uit de dagelijkse lespraktijk.

Uitspraak is een ondergewaardeerd aspect van het leren van het Nederlands. Dat is jammer, want het is heel motiverend om aan uitspraak te werken gezien cursisten het geleerde al snel kunnen toepassen in hun spreken. Uitspraakonderwijs, zo blijkt uit het onderzoek, heeft namelijk wel degelijk effect.

Geeft u les aan een (grote) groep volwassen cursisten? Zijn ze op verschillende niveaus aan het werk? Wilt u graag weten hoe u uw les in zo'n heterogene groep het best organiseert? Kom dan naar de training over differentiëren!

Uitspraak is een ondergewaardeerd aspect van het leren van het Nederlands. Dat is jammer, want het is heel motiverend om aan uitspraak te werken gezien cursisten het geleerde al snel kunnen toepassen in hun spreken. Uitspraakonderwijs, zo blijkt uit het onderzoek, heeft namelijk wel degelijk effect.